Kodėl žodis „seksas“ yra pats ieškomiausias „Google“ paieškos sistemoje? Ko žmonės ieško, rašydami tą žodį? Regis, tai, ką mes norime sužinoti, pamatyti ir patirti savo miegamuosiuose, yra greičiau panašu į šou, pasirodymą, mums rūpi, kaip patraukti partnerį, „būti geram lovoje“ ir pasiekti trokštamą tikslą – daugkartinį orgazmą. Ir, žinoma, tam reikalingas kūnas, tarsi nužengęs nuo prašmatnaus žurnalo viršelio.
Galbūt nekartą pasimylėję klausdavote savęs: „Argi čia ir yra Tai?“ Negi čia ir yra tai, kas vadinama seksu?
Iš prigimties mūsų kūnas yra gyvas, nekaltas, atviras ir pasižymintis neįtikėtinu jausmingumu bei sugebėjimu patirti malonumą. Tačiau daugybės šimtmečių moralizavimas ir neigiamos nuomonės apie seksą ir malonumą skiepijimas suteršė mūsų natūralų gebėjimą išreikšti ir mėgautis nekaltu seksualumu. Kartais nelengva suvokti, jog net pasiekus tokias mokslo ir technologijų pažangos aukštumas, mūsų visuomenės kolektyvinė pasąmonė dar tebesinešioja tiek užslopintų jausmų, tiek gėdos ir kaltės, susijusios su seksualumu. O tai, kas užspausta, užslėpta, paprastai iškyla į paviršių su dar didesne jėga. Ir apsižvalgę išvystame, jog gyvename seksualumu tirštai prisodrintoje kultūroje, bombarduote bombarduojami atvirų ir užslėptų seksualinio pobūdžio impulsų. Visa bėda, kad mūsų kasdieninė seksualinių stimulų dozė yra atvirkščiai proporcinga jų praktikavimo kokybei. Tai pernelyg nuspėjama, nuvalkiota, be gyvybės ir be gilaus pasitenkinimo.
Kai seksas praktikuojamas tik kaip antistresinė priemonė, pasiekiama per orgazmą, prarandama daugybė nuostabių jo aspektų.
Tantra suteikia galimybę į viską pažvelgti kitaip, kad būtų galima pasiekti daugiau ir didesnio malonumo.
Dalis Tantros mokymo sukoncentruota į mokymąsi, kaip būti gilioje jungtyje su savo kūnais, išmokti savojo kūno kalbą ir dalintis su kitu žmogumi bendru buvimu – su švelnumu, su humoro jausmu. Tai ir yra tantrinių praktikų esmė.
Deja, stokodami informacijos ir supratimo apie sveiką seksą, suaugę mes tebesielgiame taip, kaip veda impulsai, o kartais ir kerėpliški seksualiniai įpročiai, susiformavę paauglystėje. Kartais mes į savo kaip suaugusiųjų seksualinį gyvenimą atsinešame nesaugumo jausmą, frustracijas, susijaudinimo stoką ar perteklių, todėl bėgant laikui seksualinis potraukis mūsų gyvenimo partneriui nyksta, tapdamas nuoboduliu, inertiškumu, abejingumu ir monotonija. Todėl kai kurie žmonės ima kaitalioti partnerius ir monogamiją pradeda vaizduotis kaip didžiausią baubą. Monogamija tampa nuobodi, bet ilgainiui nusibosta ir nuolatinė seksualinių partnerių kaita. O jei taip ir nenutinka, kadangi orgazmas yra ir streso atpalaidavimo priemonė, seksas pats savaime tampa nuobodžiu dalyku ar tiesiog atsipalaidavimo įrankiu, panašiu į gerą pratimą gimnastikos salėje.
Eidami į seksą mechaniškai ir impulsyviai, mes tampame savosios biologijos vergais, turinčiais vienintelį tikslą – garantuoti rūšies reprodukciją.
Metų metus daugelis iš mūsų kuria seksualinės elgsenos šabloną, pasižymintį susijaudinimo kaupimu ir po to sekančiu energijos išlaisvinimu per orgazmą, net nenutuokdami, kad mūsų nesąmoninga manija pasiekti viršūnę kaip tik ir kliudo mums iš tiesų mėgautis savuoju seksualiniu potencialu.
Kad galėtume mėgautis seksualinio pasitenkinimo gelme, mes neturime kito pasirinkimo, tik peržengti savo instinktyvųjį impulsą. Neatsitiktinai 99,9% mūsų seksualinių kontaktų turi ne reprodukcinį tikslą, bet poreikį per seksualinę sueitį patirti malonumą, artumą ir intymumą su savo mylimuoju.
Kartais mes į savo kaip suaugusiųjų seksualinį gyvenimą atsinešame nesaugumo jausmą, frustracijas, susijaudinimo stoką ar perteklių, todėl bėgant laikui seksualinis potraukis mūsų gyvenimo partneriui nyksta.
Mūsų seksualinius santykius paprastai valdo sueities tironija. Tai yra, impulsas, kad paskui erekciją turi sekti įsiskverbimas vidun. Todėl daugelis iš mūsų gyvena su idėja, kad mylėjimasis ir įsiskverbimas yra vienas ir tas pats. Šio apribojimo nulemtas mitas kaltas dėl daugybės vyrų seksualinių problemų, tokių kaip impotencija ar pirmalaikė ejakuliacija. Šiandien su šia seksualinio gyvenimo problema susiduria milijonai porų visame pasaulyje.
Mūsų nesąmoninga manija pasiekti viršūnę kaip tik ir kliudo mums iš tiesų mėgautis savuoju seksualiniu potencialu.
Impotencija atsiranda tada, kai vyras jaučia spaudimą dėl to, kad nepajėgia patenkinti savo partnerės lūkesčių. Pirmalaikė ejakuliacija įvyksta netikėtai ir nekontroliuojamai, gerokai prieš abiems besimylintiems pasiekiant pasitenkinimą. Abiem atvejais, neskaitant tam tikrų medicininės patologijos atvejų, šios seksualinės problemos kyla iš proto, visai nebūtinai iš kūno.
Įsipareigojimų ar intymumo lygis neturi jokios reikšmės. Šiais laikais atsiranda daugiau mylimųjų, vakarietiškų porų, kurios ieško savo seksualinio gyvenimo būdo transformacijos, kad meilė ir aistra atneštų daugiau pilnatvės ir būtų ilgaamžiškesnės. Kitapus tikslo patirti malonumą slypi poreikis susijungti su šventu potyriu, patirti seksualinį ištirpimą ir susiliejimą su kita žmogiška būtybe. To įrodymas – staigus Tantros seminarų skaičiaus augimas vakarų kultūroje. Tantra reiškia išsiplėtimą. Supratimą apie ją galima susidaryti iš kelių 2000 metų senumo tekstų, kurie parašyti kaip dialogas tarp dievo Šivos ir deivės Šakti, atstovaujančių vyriškąjį ir moteriškąjį pradus.
Daugelis iš mūsų gyvena su idėja, kad mylėjimasis ir įsiskverbimas yra vienas ir tas pats. Šio apribojimo nulemtas mitas kaltas dėl daugybės vyrų seksualinių problemų.
Tantra gimė iš dviejų vienas kitą papildančių priešybių egzistavimo – vyriškojo (yang) ir moteriškojo (ying). Tačiau šie požymiai siekia kur kas toliau nei biologija. Labai svarbu, kad mylimųjų pora būtų vienas kitą papildanti: vienas iš jų įkūnytų vyriškąjį seksualinį polių (jėga, veiksmas, ištvermė), o kitas – moteriškąjį (švelnumas, imlumas, subtilumas). Dėl šių poliariškumų seksas tampa tiltu, kuris leidžia mylimiesiems tapti vienu. Ir tai yra būtent tas susijungimo, vienybės jausmas, kuris pripildo mus džiaugsmo, atgaivina mūsų gyvybinę energiją ir suteikia stiprybės partnerių meilei ir artumui. Štai kodėl praktikuodami Tantrą mes atsisakome bet kokio tikslo, kurį mums bando piršti protas, mokydamiesi labiau susijungti su savo kūnu per mylėjimąsi ir gyvenimą.
Tantra siūlo net pakeisti mūsų vartojamus žodžius, kad pažadintume sakralųjį vyriškosios ir moteriškosios seksualinės energijos aspektą, pagerbdami ir pašlovindami savąjį seksualumą. Pavyzdžiui, penis vadinamas lingamu (tai reiškia „šviesos lazda“), o vagina – yoni („šventoji erdvė“).
Kiek skirtingai nei įprastame sekse, kur impulsas ir spontaniškumas yra gerokai pervertinami, Tantra ragina mylimuosius rūpestingai pasiruošti jų seksualiniams susitikimams. Pirmas žingsnis – nupūsti dulkes nuo savo vaizduotės bei kūrybingumo ir paversti savo miegamąjį tikra meilės šventykla.
Kitas žingsnis susijęs su seksualinio akto trukme. Skirtingai nei tuose trumpuose susitikimuose, Tantra mums primena, kad sąmoningam seksui reikia savo laiko ir erdvės. Faktiškai į tai žiūrima kaip į dovaną, kurią mylimieji įteikia vienas kitam. Todėl preliudija yra esminė mylėjimosi dalis. Nustebinti partnerį atpalaiduojančiu masažu gali būti labai gera pradžia.
Trečias žingsnis, praktikuojant Tantrą, yra sutelkti savo sąmoningumą į kvėpavimą. Kuo mūsų kvėpavimas yra greitesnis ir paviršutiniškesnis, tuo labiau mes imame vergauti impulsui, kuris skatina mus baigti seksualinę sueitį orgazmu. Tuo tarpu kuo gilesnis ir labiau atpalaiduotas kvėpavimas, tuo gilesnis bus mūsų atsipalaidavimas ir sugebėjimas mėgautis neįtikėtina gausa pojūčių, kurie atsiveria per mūsų seksualinę patirtį.
Sąmoninga meilė yra durys į žmogiškąją ekstazę. Tantrinės poros gali mėgautis mylėjimusi valandų valandas.
Tada prioritetai pasikeičia. Tantrai svarbi ne mūsų seksualinio gyvenimo kiekybė, bet jo kokybė. Svarbiausia šiai pilnatvės suteikiančiai kokybei yra ta meilės jungtis, atsirandanti tarp mylimųjų: kaip jie žvelgia vienas į kitą, jų atviras ir gyvas bendravimas, o labiausia – jų sugebėjimas būti išvien, pagrįstas švelnumu, subtilumu, humoro jausmu.
Tuo tarpu kuo gilesnis ir labiau atpalaiduotas kvėpavimas, tuo gilesnis bus mūsų atsipalaidavimas ir sugebėjimas mėgautis neįtikėtina gausa pojūčių, kurie atsiveria per mūsų seksualinę patirtį.
Šia prasme jaudulys, prie kurio esame tiek pripratę, ima kliudyti, nes jis eina tik iš proto, atkirsdamas mums kelią nuo neišmatuojamo mūsų kūno potencialo patirti malonumą. Štai kodėl kai leidžiamės į seksualines fantazijas, mes prarandame ryšį su dabarties momentu. Mūsų dėmesys jau nebe čia ir dabar, su mūsų partneriu, bet įsitraukęs į kito, idealizuoto meilės partnerio ar situacijos kūrimą.
Pakeitę intenciją, kurią suteikiame savo seksualiniam gyvenimui, mes galime prieiti prie savo partnerio arčiau. Paleidus idėją, kad per seksą turime kažką gauti, mūsų seksualinė patirtis įgyja naują jautimą, naują ritmą. Dvi savybes, kurios leidžia atsiverti pojūčiams ir malonumams, kurie anksčiau buvo paslėpti kitapus jaudulio sienos.
Tačiau geriausia ne tikėti tuo, bet išbandyti patiems.
Šaltinis: hara.lt, Premartha ir Svarup
Paruošė Rasa V. ir Renata B.