Prieš daugelį metų vienoje Anglijos mokykloje buvo atliktas slaptas švietimo sistemos eksperimentas. Mokykloje buvo dvi to paties amžiaus vaikų klasės. <…> Pagal egzaminų rezultatus geriau ir prasčiau išlaikę vaikai buvo proporcingai paskirstyti į dvi klases. Mokytojai taip pat atidžiai parinkti, kad būtų panašių gebėjimų. Net ir klasės įrengtos vienodai. Viskas buvo beveik identiška, išskyrus vieną dalyką: pirmoji klasė pavadinta „A klase”, o antroji – „B klase”.
Nors abiejų klasių mokiniai buvo panašių gabumų, visų įsivaizdavimu, A klasės vaikai buvo protingesni už B klasės vaikus. Kai kurie A klasės vaikų tėvai maloniai nustebo, kad jų vaikas taip gerai pasirodė, ir apipylė jį dovanomis bei pagyromis, o kai kurie B klasės tėvai gerokai išbarė savo vaikus, kad tie nepakankamai stengėsi, ir atėmė iš jų kai kurias privilegijas. Netgi mokytojai B klasės vaikams dėstė kitaip, daug iš jų nesitikėdami. Ši iliuzija buvo išlaikyta visus mokslo metus. Tuomet atėjo baigiamieji metų egzaminai.
Rezultatai buvo šiurpinantys, bet tai nestebino. A klasės mokiniai egzaminus išlaikė daug geriau nei B klasės. Rezultatai buvo tokie, lyg iš tiesų A klasės mokiniai būtų buvę parinkti pagal geresnius praėjusių metų egzaminų rezultatus. Jie iš tiesų tapo „A klase”. O kiti mokiniai prieš metus buvę tokio pat lygio, dabar pasidarė „B klasės”. Tai jiems buvo kartojama visus metus, taip su jais elgiamasi, ir taip jie patys apie save manė – taigi galiausiai tokie ir tapo.
Ajahn Brahm. Atverk širdies duris.
Paruošė Valdona J. Ž.
GERA GYVENTI LIETUVOJE.
Ne raidėj esmė, jei sakysit. kad a geriausi jie ir patikės tuo, jei sakysit, kad b geriausi – jie ir bus geriausi 🙂