Yra trys pagrindinės ligos, kurios gali apriboti žmogaus pasaulio suvokimą, nesvarbu koks jis bebūtų.
Pirma iš jų yra rimtumas. Jeigu nusprendei, kad nori kažką padaryti, puiku, bet jei žiūrėsi į savo tikslą pernelyg rimtai, rimtumas tave apakins ir tik stos tau priešais kelią.
Tu gali nuspręsti, kad kažkas yra svarbu, bet negali į tai žiūrėti visiškai rimtai, kol dėl to nebūsi užtikrintas.
Būti teisiam ar įsitikinusiam yra antra liga. Kai žmogus yra dėl kažko įsitikinęs, jis liaujasi kritiškai galvoti, sumažėja jo pastabumas. Kai tik jautiesi dėl kažko absoliučiai įsitikinęs – tai ženklas, kad kažką praleidai. Kartais yra paranku kuriam laikui sąmoningai į kažką nekreipti dėmesio, bet jei tu jautiesi absoliučiai įsitikinęs – greičiausiai tu tai praleisi amžiams.
Būti užtikrintam yra labai lengva. Netgi žmonės, kurie abejoja, dažniausiai dėl to yra užtikrinti. Jie arba užtikrinti, kad yra užtikrinti, arba užtikrinti, kad tokie nėra. Retai kada sutiksi žmogų, kuris nėra užtikrintas dėl savo abejonių arba abejoja dėl savo užtikrintumo. Tokia situacija reta, bet gali ją sukurti. Gali kieno nors paklausti: „Ar esi pakankamai įsitikinęs dėl savo neužtikrintumo?“ Tai kvailas klausimas, bet tas žmogus jau nebebus užtikrintas, kai jo paklausi.
Trečia liga yra svarba, o savimana yra blogiausia iš visų. Kai tik vienas dalykas tampa „svarbiu“, kiti dalykai nebetenka reikšmės. Svarba yra puikus būdas pateisinti savo žiaurų ir destruktyvų elgesį arba bet kokią veiklą, kuri yra tokia nemaloni, jog reikalauja pasiteisinimo.
Šios trys ligos yra priežastis, dėl kurios daugelis žmonių užstringa savo pačių sukurtame pasaulio suvokime. Tu gali nuspręsti, kad kažkas yra svarbu, bet negali į tai žiūrėti visiškai rimtai, kol nebūsi dėl to visiškai užtikrintas. Tuo momentu tu nustoji mąstyti apskritai.
Richard Bandler. Using Your Brain For A Change.
Paruošė Kipras B. ir Loreta L.
Visos 3 ligos yra kaip reta sunkios, letines ir umines viename pagal savo pobudi. Geriau neuzsiraut ant tokio smegenu suakmenejimo. Visos trys greiciausiai atsiranda del to, kad sunku ismokti ramiai siekti savo noru. Ir vietoje to isisukama i ivykiu ir priklausomybiu nuo savo egoizmo verpeta. Vienokie norai palaiko gyvybe, kitokie ja palengva is vidaus naikina.