Pirmas dalykas, kurį noriu, kad suprastumėte, jei tikrai norite pabusti, yra tai, kad Jūs nenorite pabusti. Pirmas žingsnis prieš pabundant – būti pakankamai sąžiningam ir pripažinti sau, kad pabusti jūs nenorite. Jūs nenorite būti laimingas. Norite testo? Pamėginkim. Tai užtruks lygiai vieną minutę. Jūs galite užmerkti akis kol tai darysite, arba galite jas atmerkti. Tai visiškai nesvarbu. Galvokite apie žmogų, kurį labai mylite, kuris jums artimas, brangus, ir tam žmogui mintyse sakykite: „Aš geriau turėsiu laimę, nei turėsiu tave.“ Pažiūrėkite, kas atsitiks. „Aš geriau būsiu laimingas, nei būsiu su tavimi. Jei turėčiau pasirinkimą, aš neabejodamas pasirinkčiau laimę.“ Kiek iš jūsų pasijutote savanaudžiai, kai taip pasakėte? Turbūt daugelis. Matote, kaip mums buvo „išplautos“ smegenys tam, kad galvotumėte „kaip aš galėjau būti toks savanaudis?“ Bet pažiūrėkite, kas iš tikrųjų yra savanaudiškas. Įsivaizduokite ką nors sakant jums: „Kaip tu galėjai būti toks savanaudis ir pasirinkti laimę vietoj manęs?“ Ar jūs neatsakytumėte: „Atleisk man, bet kaip tu galėjai būti toks savanaudis, kad reikalautum, jog pasirinkčiau tave, o ne savo paties laimę?!“
Viena moteris pasakojo, kad kai ji buvo vaikas, jos pusbrolis jėzuitas davė prieglobstį Jėzuitų bažnyčioje Milvokyje. Kiekvieną susitikimą jis pradėdavo žodžiais: „Meilės išbandymas yra auka, o meilės matuoklis yra nesavanaudiškumas.“ Tai nuostabu! Aš paklausiau jos: „Ar tu norėtum, kad aš tave mylėčiau savo laimės kaina?“ „Taip“, − ji atsakė. Ar tai nežavinga? Ar tai nebūtų nuostabu? Ji mane mylėtų jos laimės kaina, aš ją mylėčiau savo laimės kaina, taigi, jūs turite du nelaimingus žmones, bet ilgai gyvuojančią meilę!
A. de Mello. Sąmoningumas.
Vertė Giedrė M.
Redagavo Emilija S.
Nepagalvoja, kad bvimas su tuo žmogumi ir yra laimė. Juk mylimas žmogus ir atneša mums laimę. Tai kur čia yra laimės atsisakymo kaina, kur čia yra mylimo žmogaus atsisakymo kaina, jei tai yra vienas ir tas pats. Šis testas aiškiai parodo, kad arba žmogus nemyli to žmogaus, dėl to nėra laimingas, arba ir myli, ir yra laimingas su tuo žmogumi, ir jam nereikia nieko atsisakyti. Taip kad dar vienas pripudrinimas yra tai, kad laimė, atsidavimas ir meilė gali būti nesusiję dalykai.
manau, autorius kalba būtent apie tuos atvejus, kai meilė konkrečiam žmogui ir laimė nėra tapatūs dalykai, nes nėra iš tikro mylima.